Prohlížeč má zakázaný Javascript. Prosím, povolte ho pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
Prohlížeč má zakázané cookies. Prosím, povolte je pro plnou funkčnost systému a obnovte stránku.
 
Zavřít režim celé obrazovky
Název: Objektivizácia kvality vnútorného prostredia v škole
Další názvová informace:
Překlad:
Autor: Tureková, Ivana
Klíčové slovo: školy
prostředí vnitřní
kvalita
bezpečnost
dotazníky
Anotace: Problematika mikroklimatických podmienok v budovách škôl má nepriamy vplyv na schopnosť koncentrácie a pozornosť žiakov a učiteľov vo výučbovom procese. Ukazovateľmi indoor quality je vnútorná teplota, kvalita ovzdušia, osvetlenie, prašnosť, ale aj chemické a biologické faktory. Výskumy dokazujú, že v budovách pre školstvo je vnímaná kvalita prostredia hlboko pod hranicou akceptovateľnosti. V príspevku sú výsledky skríningových meraní vybraných faktorov učebni vykonané v priebehu vyučovacieho procesu. Boli objektivizované faktory ako teplota, vlhkosť, osvetlenie a koncentrácia kyslíka pri rôznej obsadenosti učebne. Dotazníkom boli subjektívne zhodnotené faktory pracovného prostredia a ich možný vplyv na sústredenosť a výkon študentov. Cieľom tohto príspevku je poukázať na význam optimálnych hodnôt ukazovateľov vnútorného prostredia v školách.
Jazyk dokumentu: slo
Publikováno na URL:
Připojené soubory: Soubory k článkuTurekova
Odborná knihovna VÚBP, Jeruzalémská 1283/9, 110 00 Praha 1, E-mail: knihovna@vubp.cz
Tento výsledek byl finančně podpořen z institucionální podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace na léta 2018–2022 a je součástí výzkumného úkolu 05-S4-2021-VÚBP Zefektivnění vyhledávání v digitálním archivu BOZP Safe a propojení s Encyklopedií BOZP, řešeného Výzkumným ústavem bezpečnosti práce, v. v. i., v letech 2021–2022.
{{'asyncop.tasklist' | i18n}}
{{job.message}} {{job.fileName}}